Een anonieme medewerker van Mercury Steam, de ontwikkelaar van het onlangs verschenen Castlevania: Lords of Shadow 2, heeft een verklaring gegeven voor de tegenvallende kwaliteit van de game. Volgens hem had de game, die matige reviews ontving, een moeizaam ontwikkelingsproces dankzij de baas van de studio, Enric Alvarez.

“The vast majority of this team is aware that the game we’ve done is a real piece of shit that has nothing to do with the first one’s quality and production values,”

Alvarez zou een enorm ego hebben en zijn visie op het spel hebben doorgedrukt. Iedere beslissing moest door hem gemonitord en aangepast worden, totdat het naar zijn zin was. Naar de pers zou Alvarez als een visionair voorkomen, maar eigenlijk was het een ramp om mee samen te werken en de vrees van het hele ontwikkelingsteam. Hij wantrouwde zijn eigen werknemers en er heerste een onprettige sfeer. Daarnaast noemde de medewerker de art direction van Lords of Shadow 2 onregelmatig en hersenloos, en ook de beweerde invloed van Hideo Kojima was volgens hem een schijnvertoning.

Ten slotte prijst de medewerker het team waarmee hij heeft samengewerkt. Volgens hem is het een ontzettend getalenteerde groep en waren ze veel beter af geweest zonder hun ondeskundige bazen.

Konami schijnt ontevreden te zijn met de slechte resultaten van Lords of Shadow 2. Er schijnen in het ontwikkelingsproces al 35 mensen vertrokken te zijn bij Mercury Steam, de toekomst voor de rest van de studio is nog onzeker.